úterý 23. září 2008

Výlet na fotbal

Mohli jste asi čekat, že nepojedu do Portugalska jen tak (jako učit se), ale taky s odhodláním navštívit nějaký ten zápas místní ligy, která si v Evropě získává stále větší renomé. V Guimarãesi a v okolí se nachází hned několik stadionů s první či druhou ligou, takže výběr je dostatečně bohatý. Jako první jsem musel navštívit zápas místní Vitorie s Nacionalem Funchal sídlícím na ostrově Madeira uprostřed Atlantiku.

Koupil jsem lupen za deset euro a vydal jsem se pozorovat dění okolo stadionu. S cenou vstupenek jsem byl obeznámen již předem. Mají tu zajímavý systém - asi 30 tisíc lidí je zapsáno v jakési klubové členství, což jim zaručuje výraznou slevu na vstupenky, které také kupují na lepší místa. My ostatní, co nechtějí investovat 30 euro do tohoto luxusu, se musíme spokojit s omezenou nabídkou míst na tribuně za bránou. Ale i tak se nezlobím. Pro ilustraci - lístek na pohárové utkání s anglickým Portsmouthem stojí pro obyčejného smrtelníka 35 euro, klubáci platí 15, někteří ještě míň... Takže já si Portsmouth odpustím a za tu cenu se dostanu do Lisabonu i zpět a ještě mi zbyde na útratu :).



Stadion z vrchu
O zápase se nemíním nijak zvláště rozepisovat, jen dodám, že hosté překvapivě zvítězili 2:0 a domácí jim cestu k výhře usnadnili dvěma červenými kartami. Diváků bylo cca 20 tisíc, což na třicetitisícovém stadionu udělá už pěkný randál. Místní diváci jsou hodně temperamentní, pořád se něčemu diví a rozhodčí to v portugalské lize nemá jednoduché. Nejen pro časté nářky a nadávky fanoušků, ale také pro zvyklost hráčů, kteří jsou schopni udělat z koňara velblouda ;).

Diváci po zápase odešli sklesle domů, překvapila mě rychlost, s níž se stadion vylidnil. V České lize to trvá až desítky minut, tady za pět minut zavírali brány... Návštěva tohoto duelu byla každopádně zážitkem, výsledek mě zase tak moc nezajímal. Mám v plánu navštít i některý z okolních stadionů, uvidíme, kdy to bude.

Žádné komentáře: