sobota 20. září 2008

Průzkum Porta

Tak máme víkend a já plánuju, co s ním uděláme. Počasí bylo v pátek krásné (až hnusné), a tak na sobotu přemýšlím o výletu k moři, třeba se i vykoupat. Naplánoval jsem si to, budík ráno dokonce zazvonil, já ho poslechl a vstal jsem. Ale obloha nebyla taková, jakou bych si na koupání v osmnáctistupňovém moři představoval, tak jsem cestu trochu zkrátil a vyrazil "jen" do Porta.

Cesta vlakem trvala dokonce i dneska hodinu a kousek, železnice vede v Portu také až do samotného centra, takže není problém s hledáním návazné dopravy. Mám s sebou průvodce po Portugalsku (nemyslete si, že jsem si někoho najal, já mám jen knižního průvodce), který se Portu věnuje docela dost. Ze všeho nejdřív hledám turistické informace. Navede mě k nim zmiňovaná knížka. No jo, ale našinec je trochu zklamán, když vidí turistickou kancelář v Portugalsku (i Guimarãesi je to podobně), která je doslova kanceláří. Každý turista chce mapu města, možná si koupit i něco na památku. Ale tady mají stůl, židle a s pracovníky si snad musíš pokecat nebo co. Prostě kancelář v pravém slova smyslu. Ale aspoň tu mapu zdarma tu mají, tak si jednu beru.

No co budu popisovat. Jestli se chcete dozvědět o Portu něco z historického či jiného hlediska, kupte si (nebo třeba najměte) průvodce. K cestování v centru jsem použil kromě vlastních nohou taky místní "metro", celodenní jízdenka na centrum vyšla na tři a půl eura. Z automatu vám vyleze kartička, na kterou je ta daná jízdenka načtená. A tu kartičku pak nevyhazovat, můžete si na ní příště nahrát další aplikaci, třeba jen jednorázovou jízdenku na letiště. Papírový kartonek sám o sobě stojí půl eura. Město jsem zhruba projezdil a prošel, o metru se určitě ještě zmíním, protože jsem ním docela překvapen.

Na zpáteční cestě začalo poprchávat, což jsem přijal jako potěšující fakt. Ještě týden musím vydržet bez pravidelné školní docházky a pak se rozběhne portugalština. Máme mít 60 hodin, každý týden 3x po dvou, takže jak tak počítám, do Vánoc bych měl být schopen něco žblebtnout. Ve skupině je nás asi třicet, což je trochu moc... A z toho deset Turků, sedm Čechoslováků, dva Slovinci, Švýcaři, pak Pákistánech, Etiopan a zbytek si nepamatuju.

Fotky z Porta na tradičním skladišti - http://www.hiko.rajce.idnes.cz/
Zanedlouho se zase ozvu, vážně! Mám totiž konečně internet přímo v posteli :)

Žádné komentáře: