čtvrtek 25. září 2008

Týý jo, to je velkej rybník

Žádné školní povinnosti (tedy ne akutní), všední den slibující klid a hlavně příznivá předpověď portugalských meteorologů mě přivedla na nápad podívat se trochu jižně a rovnou k moři, tedy oceánu, že. Teď už jen si nastavit budíka na nějakou rozumnou hodinu a hurá do vln!

Letovisko Espinho leží kousek pod Portem a je velmi dobře dostupné vlakem, což je jediný prostředek, který tu zatím využívám. Jeden přestup na portském nádraží Campanhã a pak už jen hurá na pláž. Ta je prázdná, proto jsem si hlavně vybral ten všední den, kdy Portugalci chtě nechtě musejí do práce a děcka do školy a já tam budu sám. Skoro se to vyplnilo, těch pár důchodců si všímat nebudu.

Voda není tak studená, jak jsem si myslel. Jakmile do ní vlezete jen tak nohama, moře se neptá a prostě vás osvěží samo, nač dělat cavyky... Jenže koupání v Portugalsku není jak Jadran, který je obehnaný spoustou ostrovů. Tady kouknete a vidíte až Ameriku, teda samozřejmě nevidíte. Moře bouří, nedokážu si představit, jak to tu vypadá při nepřízni počasí. Ve vlnách vydržíte sotva pár minut. Ano, tak dvě jsou akorát. Protože pak už docházejí síly a vy byste se klidně mohli dostat doprostředka do hloubky. Od několika místních bláznů, kteří se taky koupali, jsem trochu odpozoroval jejich způsob "plavání" ve vlnách. Teda spíš by se hodil surf, taky jsem jednoho panáčka na něm viděl.

Písečné pláže jsou tu nádherné a hlavně byly prázdné! Celkově to byl úžasný den, proč pořád sedět u počítače, že jo? :)

Žádné komentáře: