středa 28. července 2010

Předposlední víkend...

No jo, už se to nezadržitelně blíží. Dneska je středa 28. července, krátce před půl devátou. Ještě dvakrát do práce, pak víkend (ve znamení místního festivalu jídla) a v pondělí začne trošku delší cesta domů.

Poslední víkend jsem využil k malému cestování. V sobotu jsem vyrazil s kolem kolem řeky Nidelvy. Řeknu vám, že jsem od toho výletu čekal víc. Mapa, která byla nazvána "Po březích řeky Nidelvy", mě spíš zaváděla do místních vesniček, ale což. I tam je pěkně. Navíc místní mají výhodu, že žiji kousíček za městem (připomínám, že Trondheim má něco kolem 150 tisíc obyvatel) a přesto na venkově. Pasoucí se krávy a zemědělný lid to dokazuje. Takové městečko Klæbu, kde jsem svou cestu proti proudu řeky ukončil a vracel se zpátky, by nemuselo být na bydlení vůbec špatné :).

Největším lákadlem totoho výletu jsou vodopády, na kterých bohužel prozíraví Norové postavili dvě přehrady s elektrárnami, takže výsledný efekt není buhvíjaký, škoda. Ale i tak ta voda hučí dost.

V neděli jsem se nejdříve chystal vyzkoušet druhou mapu, kterou jsem sebral (opravdu byla zadarmo) v trondheimské knihovně - nesla název "Vassfjellet". Tedy přibližuje návštěvníkům nedaleké pohoří, z něhož se tyčí vysoká televizní věž. Jenže počasí nedovolilo, ráno bylo krásně, ale internetová předpověď hrozila deštěm, a tak jsem změnil plán a vydal se vlakem do starého známého městečka Røros.


Dvě hodiny na palubě vlaku utekly (i za přispění kafíčka a sušenek) a už jsem se toulal městečkem, které je i v hlavní turistické sezoně klidné a přívětivé. Kafíčko na zahrádce v kavárně chutnalo, sluníčko občas vysvitlo, takže co více si přát? Den utekl jako voda, prohlédnout si můžete i pár fotek, oba dva dny jsem spojil do jednoho alba.

V práci to utíká, pořád se věnuju lekcím malování, docela dlouhou chodbu mám za sebou, udělal jsem i kout v další budově, nyní maluju hajzlik, asi na rozloučenou, snad mi tím nechtějí něco naznačit :).
Mějte se fajn! 

Žádné komentáře: