neděle 11. července 2010

Víkendová pohoda

Tak nám končí další víkend, ještě pár hodin odpočinku, pak se kouknout na finále MS ve fotbale a už jen nařídit budíka na tu správnou hodinu. Počasí se tady v Trondheimu vydařilo, poprchávat začalo až nyní, takže vše v nejlepším pořádku. Teploty tu jsou pro mě tak akorát, kolem 23°C, vy v ČR máte minimálně o deset víc, což by pro mě znamenalo jediné - zatažené rolety a ani špička nosu nesmí z baráku :) .

Sobota byla ve znamení návštěvy místní knihovny, tam jsem strávil asi dvě hodinky, a pak jsem se sešel s Alexandrem, Slovákem, který bydlí nedaleko od Trondheimu. Dali jsme kafe, jednou si nechali i dolít (to je tu zcela běžné a je to zahrnuto v ceně, kterou zaplatíte na začátku - tentokrát to stálo 25 NOK - NEPŘEPOČÍTÁVAT, PROSÍM!). A jen jsme kecali o svých dojmech a shodli jsme se na tom, že život v Norsku je poněkud klidnější a pohodlnější než v českých či slovenských končinách.

V neděli jsem se opičil po místních a šel jsem se vyvětrat. Spousta lidí tu poslední den v týdnu využije ke sportování, takže jsou všude vidět rodinky na kolech nebo pochodující po okolních vršcích, nezřídkakdy také lidé sviští na kolečkových lyžích - lyžařský národ se nezapře (a hádám, že ani nechce). Já jsem si jako svůj nedělní cíl vybral nejvyšší vršek v nejbližším okolí města, zhruba 550 metrů vysoký Gråkallen. Z centra města jsem nasedl na autobus, který jezdí jen o víkendu a je určen právě pro import turistů do oblasti zvané Bymarka, což jsou v podstatě hory hned za městem. Výstup na samotnou horu netrval dlouho, možná patnáct dvacet minut a už jsem se mohl kochat výhledem na všechny strany, kam si jen vzpomenete.

Takže na jedné straně město, opodál zasněžené hory, po otočení fjord s městečky a vesničkami na druhé straně (tzv. Fosen). Parádní výlet jsem zakončil zmrzlinou ve městě, kde jsem slyšel od několika skupinek češtinu, takže jsem se rychle vzdálil, abych se nemusel moc stydět za to jejich "helé, támhle je ta katedrála... mě bolej nohy"...

Fotky z neděle na tradičním úložišti, tedy na http://hiko.rajce.net/Nedelni_vylet_na_Grakallen.

Žádné komentáře: