sobota 25. září 2010

Feira Joanina

Přeji krásný den/večer/noc ze západního směru. V Portugalsku stále vládne českýma očima (a také teplotními receptory) léto a počasí stále vybízí k cestě k oceánu. To mě však čeká až zítra, v neděli se chystám do mého oblíbeného Espinha, ale v následujících řádcích Vás chci seznámit s průběhem posledního "pracovního" týdne.

Do středy se nedělo nic zajímavého. Jen jsem zaplatil za jazykový kurz a zároveň jsem si vyzvedl jeho rozvrh hodin, který zaplňuje můj itinerář podle očekávání, třikrát týdně po dvou hodinách. Začínáme již v pondělí 27. září. Docela se těším.

A nyní k té středě. Na tu byl naplánován uvítací orientační program v Braze, kam nás dvěma autobusy svezli z Guimarãese. Již před odjezdem jsem poznal dva Čechy z Liberecké TU, Danču a Jirku. Na místě v Braze se k nám ještě přidala Čechoslovačka Ivana, která překvapivě působí také jako já na geografii. Takže jsme si měli o čem povídat. Orientační program byl jako před dvěma lety, půlka nudná, jel jsem tam vlastně jenom kvůli obědu zdarma... Odpolední seance sestávající z pobíhání po universitním kampusu v Braze se mě netýkala, už jsem věděl, do čeho jdu, a tak jsem radši vzal naše holky do města :).

Středeční "orientace" měla ještě pokračování večer, teda spíš v noci a nad ránem. Došlo k poznání dalších studentů, tentokrát je tu spousta Brazilců. Ale oproti minule mám výhodu, jak jeden z Jihoameričanů  v dobré náladě řekl: "Před ním je nesmíme pomlouvat, ten nám trochu rozumí."

Den poté jsme se setkali v počtu zhruba deseti na katedře geografie, kde jsme se tak trochu seznámili a každý dostal úkoly. Kromě hordy Brazilců jsme tam jen my dva, tedy já a Ivana z pražské geografie. A prý ještě jeden Indonézan nebo Malajec, to už si nepamatuju. O něm vím jen to, že se nedostavil. Moje práce, kromě diplomky a jazykového kurzu, bude zprvu spočívat v pomoci s organizací konferencí a obnovy anglické (a možná české?) verze katederních webových stránek. Jak jsem čekal, mám určitou volnost, nikdo na mě netlačí. Ale bůhví, co za práci se vyloupne potom.

V pátek jsme provedli všechny potřebné byrokratické procedury, tedy registraci, pojištění, odevzdání fotografiíí a osobních údajů. Večer jsem se pak přihlásil do knihovny, kde stejně trávím nejvíce času, protože internet v posteli tentokrát nemám a asi ani mít nebudu, a tak musím za ním do knihovny nebo (jako zrovna teď) na koleje.

Už během pátku jsem samozřejmě rozmýšlel, co budu dělat o víkendu. Neděle je jasná, pláž v Espinhu a také fotbal (hraje tam Boavista) v tom samém městečku. Na dnešek (sobotu) jsem si nakonec vybral procházku městem s foťákem. 


Při vstupu do centra mě zarazil kouř, ale nic nekontrolovatelně nehořelo, jen se na dvou hlavních náměstích konaly historické trhy (Feira Joanina), takže jsem udělal pár fotek z tohoto setkání. Fotky jsem umístil nad tento odstavec. Pak jsem se přemístil do tréninkového centra fotbalistů místní Vitórie, kde jsem vyzkoušel možnosti své i svého fotografického materiálu při sportovním utkání, hráli zrovna naděje místního fotbalu. Zápas skončil 3:0 pro hosty (zeleno-žlutí), fotky nechci dávat na rajče, ale tyhle "méně významné" úlovky jsem uložil sem - http://picasaweb.google.com/czechrbkfan/2010_09_24VSC?authkey=Gv1sRgCK6B7di_-8X48AE#, to i proto, že mě o to někteří diváci žádali :). A tak ty fotky možná obletí kousek Portugalska.

No nic, dostahuju včerejší díl Vyprávěj, dám si ho před spaním (možná s trochou vína) a budu se těšit na zítřejší moře. Vy si užívejte podzim!

Z Portugalska zdraví
Honza

Žádné komentáře: