pátek 8. října 2010

A je po létě...

Titulek snad hovoří jasně. V Portugalsku během noci ze soboty na neděli dalo léto sbohem, podzim se přihlásil vichřicí, deštěm, což resultovalo v polámané stromy a trochu vody v mém pokoji. Ve škole trávím dost času, internet doma stále nemám, takže si hraju na pilného studenta a sedím v knihovně. Třikrát týdně večer se přesunu na kurz portugalštiny, jinak každý den skoro jako ten předešlý.

Ještě k tomu kurzu portugalštiny. Jsem ve skupině se Španěly, Italy a jednou Řekyní, která stejně jako já má už základy portugalštiny za sebou. Učitelka (je to Cláudia, ta samá, co jsem měl přede dvěma lety) mluví jenom portugalsky, problém je v ostatních, kteří neakceptují určité podmínky a zdá se mi, že až do konce kurzu, což je do prosince, budou prostě z devadesáti procent mluvit svým jazykem. Jakmile někdo ze Španělů dostane přečíst určitý kus textu v portugalštině, přečte ho ve španělštině. Možná trochu začínám litovat, tahle skupina mi toho moc nedá... V dalším semestru si zkusím najít něco lepšího, možná i něco soukromého.

Ještě musím dodat, že minulý víkend v sobotu (2. října, kdy ještě byl poslední příjemný den) jsme se s česko-slovensko-brazilskou skupinou vydali do Vizely (tři zastávky vlakem od Guimarãese), abychom odtamtud přešli pěšky zpátky domů. Příjemný den, jak tak koukám z okna, teď už se něco podobného bude realizovat ztěží, protože fouká a prší.

Nic víc mě v tuhle chvíli nenapadá. Je pátek, zkusím něco vymyslet na víkend. Mimochodem, touhle dobou za dva týdny budu prozkoumávat Madrid :). Už se těším.

Mějte se pěkně
Honza

Žádné komentáře: