neděle 14. dubna 2019

Takhle jednou na Slovácku

Fotbal je pro mě jen záminka. Jako bych to nepotvrzoval snad v každém svém druhém příspěvku zde na blogu. Je pro mě záminkou pro poznávání nových krajů, měst, kuchyní, potkávání příjemných lidí atd. A tak beru svého jedenáctiletého synovce Honzíka na víkend na Moravu.

Mám nějaké volné "leokoruny" u dopravce LeoExpres, a tak při vědomí toho, že Příbram hraje ligový zápas v sobotu ve tři v Uherském Hradišti, se začínají rýsovat obrysy víkendové cesty. V pátek po práci a po škole jedeme vlakem s Českými drahami po trase Příbram - Praha - Staré Město u Uherského Hradiště, kde jsme chvíli po osmé večerní. Ubytování máme hned pár kroků od nádraží v Penzionu Bobule.

Sobotní dopoledne jsme plánovali strávit u Velehradu, kde je archeoskanzen jako připomínka Velké Moravy, taktéž obří terárium a v neposlední řadě samotné poutní místo. Jenže ráno zjišťujeme, že venku prší a předpověď nevypadá moc přívětivě pro naplánovaný pobyt venku, a tak bereme zavděk uherskohradišťskému aquaparku. Tuhle záložní variantu jsme měli připravenou, oba máme s sebou plavky, a tak kolem deváté vstupujeme do zařízení, kde jsme nakonec strávili pěkné tři hodiny. Ráno jsme měli atrakce skoro sami pro sebe, užili jsme si venkovní bazén s krásně teplou vodou, tobogány i vířivky. Ostatně, jak tamní zábavní bazén vypadá, se můžete podívat v přímém přenosu, který vysílají na youtube:

Po poledni se vracíme do Starého Města, kde si dáváme na pokoji oběd a trochu oraz. Zanedlouho se do Hradiště zase vracíme, tentokrát na fotbal. Končíme v sektoru pro hosty, kam se po (naprosto přátelské) konzultaci s místním pořadatelem fakt prý nemusíme bát. Už je tam pětice skalních Příbramáků, takže nás je celkem 7 kusů.

Interiér nádraží v Uherském Hradišti
Fotbal to byl nic moc, Příbram zaslouženě prohrává 0:2 a aspoň si někteří hráči jdou s námi nakonec plácnout. My se jdeme pak zaplácnout hamburgerem do Burger&Bar Brothers ve městě. Den utekl jako voda a my jsme zpátky na pokoji.
Na fotbale

U "naší" burgrárny
Nedělní ráno totiž už v půl šesté sedíme v LeoExpresu směr Praha, kde si na palubě dáváme snídani a pak ještě dospáváme. Tím, že jsme vyrazili takhle brzy, se dávno před obědem dostáváme domů.

Výlet tedy za 1, snad jen to počasí a fotbal mohly být lepší. Ale důležité je přece radovat se z maličkostí 😎.