úterý 15. června 2010

Cesta na sever

Bylo by to moc jednoduché, nemyslíte? Přece člověk nepoletí něco málo přes dvě hodiny přímo když může procestovat pět zemí najednou během čtyřiadvaceti hodin. Busem Student Agency na lince Praha-Oslo nás cestovalo zhruba pětatřicet, což byl vynikající počet vzhledem k tomu, že skoro každý (a já jsem si to svoje hlídal :) ) v tomto případě mohl mít dvousedadlo pro sebe. Takhle jsem aspoň naspal tak tři hodinky, ale povětšinou ne v noci, ale až ráno. Spát v celku se nedalo, protože večer nás vzbudilo hlášení o německé přepadovce, kterou vedla tradiční dvojice policistů – jeden hodný a druhý drsný, pak se brzy ráno naloďujeme na trajekt z Německa do Dánska (a nemůžeme zůstat v autobuse), a za chvíli pokračujeme dalším trajektem, tentokrát jen cca 20 minut kolem slavného hradu ještě slavnějšího Hamleta.


Helsingör - Hamletův hrad



Trajekty budou asi to, co si budu dlouho pamatovat. Přeci jenom suchozemci středočeského ražení nejsou zvyklí na časté cestování po vodě. A i když jsme na nich strávili celkově jenom hodinu, bylo zajímavé pozorovat skandinávské rozednívání z terasy trajektu. Jinak Německo, Dánsko a Švédsko až po norskou hranici – to je jedno a to samé. Nížina, pole, farmy, městečka. Takže právě tuhle část jsem nejvíc prospal.

Do mé přestupní stanice, jihonorského města Sarpsborg, jsme přijeli o pár minutek dřív, a tak jsem měl dostatek času najít zastávku busu jedoucího na blízké letiště Rygge. Tam byl klídek, tak jsem si dal kafe a trochu si odpočinul. Let do Trondheimu trval celkově něco málo přes padesát minut, uteklo to pěkně pekelně. No a v Trondheimu je oblačno ale neprší. Stupňů může být tak třináct. Pro mě parádní počasí :)!

Fotky přidám na své rajče.

Žádné komentáře: